Rabu, 10 November 2010

Optimis atau tidak?

Hari ini aku cuba bersikap lebih optimis dalam kehidupan yang aku jalani sekarang ne.. kerana dengan sikap optimis tu aku mampu gembira tapi kenapa aku tak mampu melupakannya.. kenapa semakin ku cuba untuk melupakannya, semakin kuat ingatanku padanya.. kenapa aku diuji sebegini lagi.. sebelum ne aku pernah terjadi perkara yang sama namun aku mampu hadapi tapi kenapa kali ini aku rasa aku xmampu untuk menghadapinya ... sedangkan aku masih tak tahu siapa aku di hatinya kerana dia sendiri keliru dengan perasaannya.. aku tak nak dia buat keputusan dalam keadaan dirinya yang kekeliruan kerana keputusan yang dibuat dalam kekeliruan itu bukan keputusan yang tepat.. biarlah dia buat keputusan dengan tenang.. aku tak mampu jika tidak call n sms dia dalam sehari sekarang ne.. aku jadi rindu mendengar suaranya.. aku rindu pada kelakuannya yang kadang kala mencuit hati walaupun adakalanya aku terasa namun kerana sayang, terasa atau terkilan itu boleh hilang begitu sahaja.. ah.. aku perlu beranikan diri jika ingin bersikap lebih optimis sekarang ne.. semalam aku mampu tunjukkan tiada apa2 yang menyedihkan diri ini di depan dia.. walaupun pada mulanya amat sukar untuk memujuk diri ini agar tidak menunjukkan kesedihan di depan dirinya kerana aku xnak dia sedih kerana aku.. dah lama aku xmengalirkan air mata tp malam ne air mataku jadi rapuh dan tumpah dengan laju kerana aku telah menyatakan bahawa aku takkan hubungi dirinya walau rindu mcm mana sekalipun dengan aku.. aku tak nak dia rasa lebih tertekan dengan aku.. aku nak dia bahagia kerana aku bkn insan yang mampu bahagiakan dia.. perkara ne takkan lama.. pasti dia mudah untuk melupakkan aku.. aku telah membuat keputusan sendiri tanpa persetujuan darinya... maafkan aku... aku terpaksa buat macam ne demi kebahagiaan dan kebahagiaan dirimu.. maafkan aku..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan