Selasa, 4 Januari 2011

Sahabat @ kekasih ?

hurmmm... ramai yang kata kawan baik boleh menjadi kekasih tetapi kekasih tak boleh menjadi kawan baik.. adakah betul begitu? jadi aku mencari akan jawapannya dengan membaca novel-novel yang berkaitan persahabatan yang akhirnya bersatu kerana rasa kasih dan sayang yang telah wujud di antara mereka tanpa mereka sedari.. perasaan itu wujud dengan sendirinya... hadir tanpa diundang... menjadi kan persahabatan itu tegang seketika.. tapi akhirnya bahagia kerana sama-sama menyayangi satu sama lain ... tapi peratusan sebegitu terlalu sikit.. selalunya persahabatan itu akan renggang tambh lagi si dia yang dia sayangi mempunyai kekasih hati... tapi mampukah aku pendamkan perasaan ini? adakah dia akan perasaan wujudnya perasaan ini... aku tidak tahu bila dan aku tidak pasti akn perasaan ini.. bersalahkah aku kerna jatuh cinta pada sahabat baik sendiri? malam ini aku beranikan diri tanya soalan adakah salah sekiranya seorang kawan itu jatuh hati pada kawannya sendiri? dia jawab xsalah .. tapi bila aku utarakan soalan ke2 .. ianya dibiarkan sepi dan ditanyakan soalan lain.. soalan ke2 , adakah patut kawan itu memendam saja perasaan atau meluahkannya? dia jawab nth & tanya kawan dia tu ada gf x? aku tanya balik klu ada & xada tu ada beza ker? dia senyap terus.. adakah dia tahu aku & dia yang dimaksudkan tu? nth la.. xtau la cmne ahad ne nanti... adakah aku patut mengelak dari berjumpa & bersembang ngn dia @ aku terus berlagak seperti biasa? seolah-olah tiada apa2 yang berlaku? aku rasa lebih baik aku berlagak seperti biasa agar dia xsyak.. tapi mampukah aku berlagak seperti biasa? insya allah blh.. aku xblh bg dia perasan semua tu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan