Selasa, 27 Julai 2010

Keja

hurmm.. macam2 hal yang berlaku kat tempat keja akhir2 ne yang membuatkan aku begang.. bukan aku seorang jer yang begang.. ramai lagi yang begang dengan pihak pengurusan atasan kerana buat keputusan sesuka hati.. aku tahu la aku ne hanya org bawahan sahaja.. cakap kami sape yang nak dengar.. klu dengar pn bkn ada take action. la ne aku dah xad hati nak p keja kat tempat keja aku.. tiba2 hilang semua semangat utk melaksanakan kerja yang di amanahkan.. siapa yang nak dengar kata-kata kami.. apa2 kami diperkatakn tidak dapat menerima perubahan.. entah la.. aku pn tak tahu camne nanti.. aku dah isi borg pertukaran keluar tp bila aku fikir balik adakah tindakan aku itu umpama melarikan diri dari masalah atau tanggungjawab.. mungkin ya.. tapi aku dah lama bersabar.. entah la .. aku dapat rasakan aku memang xdpt terima cara diaorg camtu.. bercakap ikut suka, bukannya nak kaji betul2.. bila kita kata cm tu.. dia kata lak nak tunggu berapa kalau nak kaji betul2.. n bila nk wat perubahan.. aku tau la depa wat cam tu sebab depa nak naik pangkat pastu blah dari tempt kami tu... pastu arahan blh lak bagi melalui sms.. xpernah di buat orang.. ada bg arahan guna sms.. mana hitam putihnya.. mana memonya... kata belajar tinggi2 ...buat ikut suka diaorang jer.. entah la apa2 pn tetap orang bawahan juga menikus dalm gantang... hahaha ayat apekah itu. aku pn xtau.. nak sakit hati pun xguna.. xkemana pn.. luahan itu hanya di situ semata-mata... biarkan luncai terjun dengan labu2nya.. aku dah xfokus n teliti wat keja.. dah ramai yg isi brg pertukaran.. entah la... ada yang nak boikot.. tp xboikot gak.. kena akur wat keja gak w/pn dah xada hati nak wat keja.. pas tu nk suruh kami senyum... cuba la diaorg letakkn diri dalam posisi kami.. ini tak.. main redah jer.. entahla .. tunggu dan lihat jer laaaa

Tiada ulasan:

Catat Ulasan