Sabtu, 11 Julai 2009

aku tetap sendiri

hari ne aku tetap sendiri. merenungi erti suatu kehidupan, merenungi ke mana arah tuju, merenung masa depan yang xpasti.. entah kenapa aku rasa sepi, sunyi, pilu ari ne.. mungkin adalah lebih baik aku sendiri dari mengganggu orang lain walaupun sepatutnya hari ne hari yang paling gembira dalam hidupku.. apa yang aku dok merapu ne.. entah la.. naper jadi mcm ne.. adakalanya aku rasa gembira adakalnya rasa sedih.. sudah jadi lumrah manusia kan.. kita kena terima hakikakt semuanya.. kita kena pasrah atas qada dan qadar nya.. kita memang akan sendiri bila dah mati nanti jadi lebih elok kita sendiri sekarang daripada merana ditinggalkan seorang diri dikemudian.. bagi diriku lebih baik aku sendiri dari berdua kerana adakalanya berdua akan merasa sakit dan pedih .. tp sepatutnya berdua itu sesuatu yang mengembirakan tapi kalau berdua tidak bersefahaman apa gunanya kan.. apa faedahnya.. jika terpaksa berdua tak ada gunanya.. entah la .. lebih baik kita merenungi diri sendiri kita dahulu sebelum kita menilai orang lain, sebelum kita mengadili orang lain dan sebgainya kerana kita kena sedar kita hidup hanya sementara.. mungkin korang ingt aku terlalu memilih atau apa.. terpulang la pada korang nk kata apa pn.. aku terima seadanya kerana ku sedar aku serba kekurangan..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan