Khamis, 2 Julai 2009

erti satu kesabaran ...

sabar itu separuh dr iman.. itu lah yang sering diungkapkan.. malam ne aku xblh nk lelapkan mata coz dh tdo ptg td. tu la tdo xingt dunia.. kang dah xblh tdo.. kesabaran itu penting dalam semua halnya sebenarnya.. banyak kebaikannya jika kita bersabar.. xelok melenting, nanti kena sakit darah tinggi lak sebab panas baran. sebab klu kita tidak sabar kita yang rugi kan.. terutamanya dalam percakapan.. kita hendaklah sabar semasa bercakap.. dengar dan beri perhatian kepada orang yang bercakap dengan kita.. kalau blh pandang mata mereka ketika bercakap supaya kita tunjuk keikhlasan kita pada dia.. itu yang penting.. sabar kena ikhlas, kena jujur kan.. entah camne aku blh terfikir nk mengarang semua ne. dulu aku pn bkn seorang penyabar.. jap jer marah.. tp ada kalanya aku bukan marah cuba bahasa yang aku gunakan tu orang ingat aku marah.. tu yang depa dok kata aku garang n takut ngan aku.. la awat la nak takut ngan aku, aku xmkn depa pn .. aduss.. sabaq ja la naa.. haa tgk kan dah tukaq slang utara dah.. aduh dah ramai sgt kawan belah utara aku pn dok ckp utara.. patutlah depa dok kata aku org utara.. apa la aku ne.. berbalik kepada sabar tadi, ianya adalah satu sifat yng dituntut dalam agama.. kerana bila kita sabar hampir semua perkara dapat diselesaikan dengan sebaik2 mungkin.. akan tetapi perancangan kena la ada kan.. itu lebih baik.. jadi sama-sama lah kt menyabarkan diri xkira apa yang melanada.. sesungguhnya allah itu bersama dengan orang-orang yang bersabar dan memaafkan... aku xingt doa utk menyabarkan diri tu, ari tu aku ada jumpa kat buku yang aku baca lps tu lupa letak mana buku tu.. nanti klu aku ingt, aku bgtau k... <:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan