Isnin, 6 Julai 2009

mengapa...

mengapa semua ini yang terjadi? mengapa aku yang kena menghadapinya? mengapa aku tak mampu mengapai bahagia itu? mengapa aku diperlakukan begini? mengapa? adakah aku tidak layak untuk mendapatkan secebis kebahagiaan di muka bumi ini? salah kah aku hidup di muka bumi ini? atau kewujudan aku di dunia ini tidak dialu-alukan? hanya mengganggu ketenteraman hidup orang lain.. adakah aku begitu? aku tak tahu.. aku dah cuba untuk bersikap sebaik yang mungkin namun mengapa masih ada yang tidak senang akan kewujudanku.. bukanku pinta sebegini.. inilah nasibku.. hanya ada bila seseorang itu memerlukan khidmatku, itu lah lumrah kehidupan ini.. betapa sukar aku mewujudkan kepercayaan pada seseorang itu tetapi dengan mudah mereka meruntuhkan kepercayaanku itu.. kenapa mereka bersikap demikian rupa? mengapa.. apa salahku? aku tidak ingin memikirkan semua itu tapi tidak boleh.. setiap kali terfikir apa yang terjadi pada diriku membuatkan aku pening kepala.. adakala aku telan juga pil dengan jumlah yang banyak kerana aku tidak tahan menanggung rasa sakit ini.. mungkin jika aku tiada di dunia ini, mereka akan gembira, akan bahagia.. bahagia pabila aku telah tiada.. jika begitu, biarlah aku bawa diri ke hujung dunia jika kutemui.. aku tidak akan menyimpan sebarang harapan lagi kerana harapan itu seringkali mengecewakan aku.. inilah hadiah hari lahirku yang bakal menjelma.. biarlah peritnya aku rasa sendiri, asalkan bukan orang lain perit kerana diriku.. aku tidak mahu begitu.. jika antara aku dan dia yang mana perlu berkorban, biar aku yang berkorban..

1 ulasan:

  1. semua itu adalah dugaan.ada hikmah disebaliknya..trima dgn redha..

    BalasPadam