Sabtu, 23 Mei 2009

sunyi

betapa sunyinya hari ini.. hari2 sebelum dan selepas ini terus menjadi sunyi sesunyi hatiku.. sepi.. dan terus diam.. itulah yang berlaku pada hati yang sunyi dan sepi.. bagaimanakah caranya untuk tidak membiarkan semua ini sepi.. entah la aku pn xtau.. tetapi hati berbisik.. berbisik pada siapa? aku pun xtau.. ah kenapa begini akhirnya.. lidahku kelu untuk bersuara bila hati jadi sunyi.. jesteru itu aku jadi pendiam semula... diam dalam seribu bahasa.. mungkin itu yang terbaik buat dirinya.. dengan diam semuanya akan jadi sediakala.. aku harap begitu.. aku hanya berserah dan terus beserah.. merendah diri pada Allah, tunduk sujud kepadanya.. agar diberi ketenangan hati ini tidak kira apa yang berlaku.. berikan juga ketenangan hati pada dirinya.. berikan kegembiraan dan kebahagiaan pada dirinya ya Allah.. aku mohon... berilah ku petunjuk dan cahaya hidayah kepada hambamu ini.. amin..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan