Rabu, 16 Jun 2010

apakah maknanya...


setiap pagi diri ini teringin sekali menelefon sahabat yang seorang ini agar bangun dr tdo namun seringkali diriku menegah agar jangan berbuat demikian.. dah lama aku xjadi "alarm clock" pada dirinya.. dulu di awal perkenalan kami aku lah "alarm clock bgnya" namun sejak pergaduhan itu ku pujuk diri agar tidak menjadi "alarm clock dia lagi". tahu kenapa? kerana aku sedih, aku pilu, terkilan dengan sikapnya.. ah itu hanya mainan perasaan semata-mata.. entah kenapa aku blh rasa aku begitu dekatnya bila berjauhan tp rasa jauh bila berdekatan.. aku pn xtau.. ari aku jumpa dia beberapa hari lepas, aku nampak badannya susut.. aku tau dia sibuk tapi kenapa sampai begitu susut badannya.. pertemuan selepas hampir 2 bulan kami tidak bersua.. aku tidak tahu adakah pertemuan itu akan menghasilkan pertemuan yang seterusnya.. entah lah.. pertemuan di mlm ahad itu amat tidak kujangkakan.. ahh .. entah la.. tapi aku blh tersenyum bila terkenangkan pertemuan itu.. mengusik kembali hati yang tenang.. tp memang pertemuan itu akn menghasilkan pertemuan seterusnya krn kali ini aku yang kena pergi ke tempatnya utk mengambil something darinya dan begitu juga hari isnin depan jika ada masakan yang dia ingin makan itu dibawa oleh anak saudaraku, mestilah kena berjumpa dia lagi supaya dapat memberi makanan yang dia ingin rasai.. entahlah.. kenapa perlu alasan utk pertemuan2 itu.. aku pn tidak tahu.. adakah hatinya sama dengan hatiku.. siapakah aku di hatiya? aku pn tak tau kerana sikap xkisahnya.. tp dia xsuka apabila kawan2 memadankan kami berdua.. dia marah.. adkh itu tandanya aku tiada di hatinya.. mungkin.. aku sahaja yang berfikiran jauh sebegitu sedangkan dia hanya menganggap aku ne cuma sebagai seorang sahabat semata-mata. ahhh.. perasaan ini.. kenapa muncul kembali ketika aku ingin membuang jauh-jauh .. kenapa menghantui diriku kembali... ku hanya mampu beserah padamu Ya Allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan