Selasa, 1 Jun 2010

PeNgaLaMaN

pengalaman adakalanya indah, adakalanya menyakitkan tapi manakah yang lebih banyak kita lalui .. memang ramai yang berkata melalui pengalaman kita bertatih di atas kehidupan ini.. tp betulkah? adakah kita pasti pengalaman yang lalu itu tdak akan berulang kembali? bagaimana kita begitu pasti? aku pernah mengalami pengalaman yang sama tp dalam keadaan yang berbeza yang membuatkan rasa percaya ku hilang ... namun tidak boleh kusalahkan semuanya kerana jika aku belajar dari pengalaman itu pasti ianya xkan berulang kembali tapi aku sendiri yang tidak kuat dan membiarkan pengalaman itu berulang semula.. namun begitu sukar ku tanamkan sebuah kepercayaan itu namun begitu senang ianya diruntuhkan ... kenapa semuanya sama.. sedangkan aku telah cuba untuk berfikiran positif.. bahawa xsemuanya sama.. entah la.. aku pun xtau .. tapi segala yang berlaku berulang kali menyebabkan aku tawar hati.. aku serahkan segala-galanya pada takdir.. aku dah berjanji pada diriku akan lupakan pengalaman yang pahit itu selama-lamanya.. aku xnk pengalamn pahit itu menghantui hidupku lagi.. aku kuat.. aku blh lawan semua tu.. aku blh berjaya atas usahaku sendiri..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan