Isnin, 14 Jun 2010

KeNaPa...

Kenapa dikau muncul kembali di saat hatiku telah mula menerimamu ikhlas sebagai seorang sahabat.. kenapa hatiku di usik kembali? argh.. apakah ertinya.. kenapa bagaikan main tarik tali shj.. apakah maknanya sikapmu itu sahabat? aku xmengerti jauh lagi memahami.. aku terkejut menerima panggilan darimu petang semlm n mengatakan dirimu ingin menemuiku kerana nak mengambil barang2mu yang ada padaku.. tp bila bersua banyak citer yang kau bualkan dan membuatkan lidah ini menjadi kelu.. ku cuba utk berlagak biasa, seolah-olah tiada apa yang berlaku antara kita.. seboleh2nya ku ingin sembunyikan perasaanku ini agar kau tidak menyendarinya.. sesak nafas ku memikirkan semua yang terjadi diluar lingkunganku, di luar pemikiranku.. kukira kau telah melupakanku namun aku silap setelah melihat sikapmu ketika bersua semlm.. masih sama .. tp mengapa kau banyak berdiam diri sebelum ne.. sampaikan aku tersalah erti akan diammu.. tp aku tetap dengan keputusanku cinta adalah yang terakhir kerana aku dah serik untuk mencintai dan dicintai.. aku beserah segalanya padaNya.. biarlah masa yang menentukannya.. rasa agak janggal perjumpaan kita semlm setelah lama tidak bersua namun akhirnya berubah menjadi seperti sediakala namun ku tahu aku harus hadkan diriku denganmu agar aku tidak lalai pada tanggungjawab yang lebih utaam iaitu belajar.. sekarang hanya itu yang aku fikirkan.. aku dah penat fikir pasal semua orang kerana pernahkah org fkr pasal diri kita? entah lah.. ini semua hanya mainan perasaan semata-mata.. nasib baiklah aku tidak jadi memberi warkah yang kulakarkan dulu padanya kerana kukira kita xkan bersua kembali.. jika tidak, aku tidak tahu betapa malunya utk berhadapan denganmu sahabat.. maafkan aku wahai sahabat.. terima kasih kerana masih setia menjadi sahabatku.. biar apa org kata berkenaan dirimu namun aku tau kau tidak begitu dan kau ada sebab utk berbuat sedemikian..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan