Sabtu, 27 Jun 2009

fikir-fikirkan lah..

dari pagi tadi aku cari idea untuk mengupdate blog ne tapi xada.. alih2 aku buka tv n tgk satu cerita yang menyayat hati.. nak tau tajuknya.. bukan ku pinta.. bila saya hayati cerita ne saya jadi sedih dan terfikir kenapa orang2 suka menghukum seseorang tu sebelum tahu kesilapan orang tu.. sebelum tahu kebenarannya.. saya juga sering macam tu .. xlari dari semua tu.. saya tau korang pembaca pun mesti pernah wat cam tu kan.. cuma kita tidak sedar.. bila kita sedar semuanya tiada guna.. menyesal pn xguna.. ibarat kata perpatah terlajak perahu boleh diundur terlajak kata padah nasibnya.. itu la kena berfikir dulu sebelum bercakap.. pandai jer nak nasihat orang.. saya pn apa kurangnya.. bukan nak nasihat orang tapi nak mengingati diri saya sendiri supaya jangan alpa ngan semua tu... sebab jika saya alpa saya akan jadi teruk .. dah xjadi manusia masa tu kerana manusia punyai akal yang waras untuk berfikir kan.. marah kalau dilayan akan merosakkan .. ianya hasutan syaitan.. eik camne lak blh menyimpang apa yang aku karang ne. tu la dok layan sms lagi kan idea dah lari.. hahahaha.. apa la aku ne.. ok berbalik pasal tadi.. cuba kita andaikan kita yang berada di tempat orang yang dihukum tu.. apa perasaan kita.. mesti kita rasa sedih kan .. apa tah lagi orang yang kita sayang kita turut menghukum kita bukan kerana kesalahan kita.. jadi bagaimanakah untuk kita mengatasinya? aku pn berfikir dan terus berfikir.. dan akhirnya aku berjumpa jawapananya.. aku rasa ini jer jawapan nya.. kita wat xtau jer.. sebab kebenaran itu akan muncul juga akhirnya.. kita tak perlu berbuat apa pun . kalau nak melenting pn tiada gunanya kerana orang akan ingat kita yang bersalah.. tp bagaimana pula dengan orang yang menghukum orang yang tak bersalah tu? tidakah kamu rasa bersalah dengan apa yang kamu lakukan.. dapatkah kamu hidup dengan tenang? kenapa mudah untuk menyalahkan seseorang itu tapi malu dan sukar untuk meminta maaf? dah tau kita melakukan kesalahn itu apa salahnya kita meminta maaf? tapi itulah yang terjadi dalam kehidupan masa kini.. cerita ku pinta pun telah berakhir.. tapi aku masih tidak tahu memberi tajuk apa kali ne atas apa yang aku karangkan.. entah la ketandusan idea agaknya.. itulah aku kan... nak sibuk mengarang naper.. kn dah xreti.. nak wat pepandai lak. cukup la kot nanti ada idea aku karang balik yer.. sesuai la kot title tu untuk topik ne.. klu xsesuai korang bg la pendapat yer.. hhahaaaa.. smileeeeeeeeeeeeee(<-:)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan