Ahad, 7 Jun 2009

masak..

aku suka masak.. xkira apa pun.. sebabnya aku happy memasak dan aku suka bg member mkn masakan aku.. klu blh aku xnk makan kat kedai.. tp ada jer makanan yg aku xberapa reti nak masak.. rajin gak tgk resepi n mencuba.. ada yg menjadi ada yang x.. plg best masak sup la.. selera nk makan tau.. xpn masak tomyam ker, masak laksa ker atau pn dadih ataupun sardin.. cuma nk wat nasi kerabu jer lagi aku xcuba coz ramuannya byk sgt.. aku pening dibuatnya tapi aku suka mkn nasi kerabu.. maklum la kat tempt aku mana ada jual nasi kerabu.. susah nak cari semua tu.. jadi aku kena la belajar membuatnya.. cuma akhir2 ne aku jadi kurang memasak.. mungkin risaukan berat badan sendiri yang makin naik.. tension masak.. happy pun masak.. apa taknya.. exercise malas.. hehehe... biasa la kan dok umah sewa.. mula2 jer rajin p jogging lps tu jd malas .. beza sgt diriku yang dulu ngan sekrg.. dulu masak biasa jer.. lepas tu belajar masak apa2 makanan .. so faham2 je la yer .. dah masak kena makan.. xbaik membazir.. kawan syaitan tau klu membazir.. tp satu aku xleh mkn w/pn aku dah belajar nk mkn .. nk tau ape bendanya.. namanya peria.. tekak aku xleh terima peria.. xtau naper.. sayur lain aku blh jer telan.. yg ne memang tak blh.. satu lagi aku ne xleh mkn ikan kayu @ tongkol kot namanya yang org jdkan lauk klu mkn nasi dagang tu.. plg sensitif ngan ikan tu w/pn xmkn.. gatal.. entah naper jd cam tu.. aku masih lagi mencari resepi2 yang best untuk di cuba.. k la aku berhenti setakat ne coz nk tgk mentor.. buhbye..

2 ulasan:

  1. i tk reti masak..tp suke mam nasi kerabu gak :D

    n try mam nasi dagang!sgt sedap!masakan org pntai timur

    BalasPadam
  2. i suka mkn naci kerabu cuma nasi dagang xlepas sebab alergik ikan tu.. xleh mkn.. ramuan utk nasi kerabu byk sgt dan perlu penyediaan yang teliti.. masak simple jer.. baru ne wat dadih letah buah-buahan.. camera dah rosak xleh nak ambik gambar..

    BalasPadam