Jumaat, 19 Jun 2009

menipu atau tertipu?




korang mesti pernah wat apa tajuk yang aku letak kat atas kan... sebab aku terkena ... kena tipu .. entah camne aku blh terfikir topik ini tapi ini semua sebagai peringatan kita bersama.. bohonglah kalau aku katakan aku tidak menipu.. biasalah semuanya pernah mengalami zaman budak2.. zaman remaja, alam dewasa, dan masa tua.. adakalanya dalam tidak sedar semua itu berlaku.. bila dah berlaku baru kita sedar.. itu lah manusia yang sering alpa.. aku mengambil masa yang lama utk sambg mengarang ne.. entah tiba2 semuanya jadi tepu.. mungkin sibuk ngan keja dan kuliahku.. entah la.. apa yang korang rasa jika menipu? dan apa yg korg rasa jika kena tipu? mana satu lagi sakit? hanya diri sendiri yang boleh tahu semua tu.. nilailah sendiri.. kalau yang buruk tu elakkan la.. xelok kan.. kenapa kita nak menipu? apa faedahnya? mungkin akn dapat apa yang korang inginkan tp tenteramkah hidup jika terus-terusan menipu.. ini kerana jika menipu sekali tidak mustahil akan menipu lagi.. kalau dulu cikgu selalu peringtkan "siakap senohong, gelama ikan duri, bercakap bohong, lama-lama mencuri".. fikirlah sendiri yer.. aku nak karang lebih2 kang ada yang terasa lak.. mohon maaf dipinta jika ada yang terasa... ini hanya peringatan pada diriku.. yang baik kita jadikan teladan, yang buruk kita jadikan sempadan ok.. -:>)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan